VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
spoločnosti ARDON
s.r.o.,IČO: 25852141, so sídlom tř.
Kosmonautů 1221/2a, 779 00 Olomouc, Česká republika,
na predaj
tovaru prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na adrese https://www.ardonsk.sk/
Informácie, ktoré by ste
nemali prehliadnuť: Spôsob platby a možnosť doručenia si
môžete vybrať počas objednávkového procesu a najdete je taktiež na e-shopu v
části Doprava a platba. Stlačením tlačidla OBJEDNAT A ZAPLATIT s nami uzatvárate kúpnu
zmluvu k danému tovaru ste povinní nám zaplatiť kúpnu cenu. Pokiaľ pri tovare uvádzame, že je
skladom, potom sa zaväzujeme tovar dodať do doby uvedenej v části 9 týchto
VOP. Zákazník spotrebiteľ má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez udania
dôvodu v lehote 14 dní. Bližšie informácie o reklamáciách a
vratkách nájdete v našom reklamačnom poriadku. Ochrana osobných údajov našich
zákazníkov je pre nás veľmi dôležitá. Informácie o tom, aké osobné údaje
spracovávame, prečo a ako, nájdete v zásadách ochrany osobných údajov. |
ARDON s.r.o.
so sídlom: tř. Kosmonautů 1221/2a, 779 00 Olomouc, Česká republika (ďalej len „adresa sídla“)
IČO: 25852141
DIČ: CZ258521415
spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Krajského súdu v Ostravě pod sp. zn. C 22089
(ďalej len „ARDON s.r.o.“,
“obchodník” alebo „my“),
2
AKO SA S NAMI MÔŽETE SPOJIŤ?
Kde nás nájdete:
-
osobne v našom sklade na adrese:
ARDON s.r.o., E-shop (reklamačné oddelenie), VGP PARK OLOMOUC, Na Statkách -
hala F, 783 47 Olomouc-Hněvotín, Česká republika (ďalej len „sklad”).
Telefón: CZ +420 581
250 061 (v pracovných dňoch v čase
8:00-15:00)
E-mail: eshop@ardon.cz
3
AKÉ SÚ ĎALŠIE POJMY, KTORÉ SA V
NAŠICH VŠEOBECNÝCH OBCHODNÝCH PODMIENKACH OPAKUJÚ?
e-mail adresa elektronickej pošty
zákazníka uvedená v užívateľskom účte, v objednávke či v inom našom formulári;
e-shop náš internetový obchod, ktorý
prevádzkujeme na webovej stránke https://www.ardonsk.sk/;
kúpna zmluva záväzok obsahujúci celý rad práv a
povinností - nás ako obchodníka a vás ako kupujúceho, ktorý spoločne uzatvárame
na základe vašej objednávky nášho tovaru a/alebo služieb na našich webových
stránkach;
občiansky zákonník zákon č. 89/2012 Sb., občiansky
zákonník;
podnikateľ fyzická osoba alebo právnická
osoba, ktorá vyvíja sústavnú podnikateľskú činnosť - vo svojom mene, na svoj
účet a za účelom dosiahnutia zisku; riadime sa zásadou, že zákazník, ktorý v
objednávke uvedie svoje IČO/DIČ či firemné údaje s nami právne jedná ako
podnikateľ;
spotrebiteľ každá fyzická osoba, ktorá právne
koná bez akejkoľvek súvislosti so svojou podnikateľskou činnosťou alebo
samostatným výkonom svojho povolania;
VOP tieto všeobecné obchodné podmienky,
tj pravidlá, ktoré zaväzujú nás aj vás pri uzatváraní Kúpnej zmluvy;
webová stránka internetová adresa https://www.ardonsk.sk/;
zákazník ste to
vy, kupujúci, či už ste spotrebiteľ alebo podnikateľ.
4
ČO PODĽA ZÁKONA MUSÍME OZNÁMIŤ
VŠETKÝM ZÁKAZNÍKOM PRED UZATVORENÍM KÚPNEJ ZMLUVY?
4.1
Oprávnenie obchodníka a kontrolné
orgány. Obchodník
je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia.
Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský
úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu
osobných údajov. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu
okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
4.2
Ilustračný charakter fotografií
tovaru. Všetky
fotografie na webovej stránke majú iba ilustračný charakter.
4.3.1
Popis nášho tovaru vrátane jeho hlavných vlastností nájdete na
našich webových stránkach.
4.3.2 Ceny tovaru sú uvedené vrátane DPH,
vrátane zákonom stanovených poplatkov.
4.3.3 Neúčtujeme si žiadne dodatočné
náklady na telekomunikačné prostriedky (napr. pokiaľ nám budete volať na naše
telefónne číslo, zaplatíte iba Vašu bežnú sadzbu telefonického hovoru).
4.4
Možnosti platby. Konkrétne podmienky platobných
metód a možností dopravy sú podrobnejšie popísané v priebehu samotnej
objednávky. Tovar Vám doručíme prostredníctvom dopravcu, ktorého si zvolíte z
nami ponúkaných možností.
4.5
Záväznosť objednávky. Odoslaním objednávky stlačením tlačidla na dokončenie objednávky v
našom internetovom obchode zákazník vytvorí záväznú objednávku, ktorá zaväzuje
zákazníka k platbe. Zákazník má možnosť pred odoslaním objednávky svoju
objednávku skontrolovať a opraviť alebo zmeniť, ako je podrobnejšie popísané v
časti 7 týchto VOP.
4.6
Záväznosť VOP. Odoslaním objednávky zároveň
potvrdzujete, že ste sa zoznámili so znením týchto VOP.
4.7
Práva zákazníka z chybného plnenia. Práva zákazníka z vadného plnenia,
prípadne zo záruky, a podmienky ich uplatnenia sú popísané v časti 12 týchto
VOP, alebo v našom reklamačnom poriadku.
5
ČO MUSÍME OZNÁMIT ZÁKAZNÍKOM
SPOTREBITEĽOM PRED UZATVORENÍM KÚPNEJ ZMLUVY?
5.1
Právo
na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Zákazník spotrebiteľ má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez udania
dôvodov (pokiaľ nie je uvedené inak) v
lehote 14 dní, ktorá začína plynúť najneskôr:
5.1.1 pri
kúpnej zmluve odo dňa prevzatia tovaru; alebo
5.1.2 pri
kúpnej zmluve s dodaním vo viacerých kusoch/častiach, odo dňa prevzatia
poslednej dodávky tovaru; alebo
5.1.3
pri kúpnej zmluve, ktorej
predmetom sú pravidelné opakované dodávky tovaru, odo dňa prevzatia prvej
dodávky tovaru;
s tým, že spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy aj pred
časovým okamihom špecifikovaným v čl. 5.1.1 až 5.1.3 tak, že nám oznámi svoj
zámer od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením,
napríklad vyplnením a odoslaním formuláre na odstúpenie od
kúpnej zmluvy či oznámením na náš e-mail: eshop@ardon.cz.
5.2
Kedy NIE JE MOŽNÉ od kúpnej zmluvy
ODSTÚPIŤ. Spotrebiteľ
nie je oprávnený odstúpiť od nasledujúcich zmlúv:
5.2.1
o dodávke tovaru, ktorý bol upravený alebo vytvorený alebo upravený na
prianie zákazníka alebo pre jeho osobu;
5.2.2
o dodávke tovaru, ktorých cena
závisí od výchyliek finančných trhov nezávislých na našej vôli, ku ktorým môže
dôjsť počas lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy;
5.2.3
o dodávke tovaru
podliehajúceho rýchlej skaze a tovaru, ktorý bol po dodaní nevratne zmiešaný s
iným tovarom;
5.2.4
o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý zákazník z obalu vyňal a z hygienických
dôvodov ho nie je možné vrátiť;
5.2.5
o ubytovaní, preprave tovaru,
nájme dopravného prostriedku, stravovaní alebo využití voľného času, pokiaľ má
byť podľa zmluvy plnené k určitému dátumu alebo v určitom období;
5.2.6 o
dodávke novín, periodík alebo časopisov s výnimkou zmlúv o predplatnom na ich
dodávanie;
5.2.7 o
poskytovaní služieb, ak boli v plnom rozsahu poskytnuté; v prípade plnenia za
odplatu, iba ak začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa pred
uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzavretím zmluvy
poučil spotrebiteľa, že poskytnutím plnenia zaniká právo odstúpiť od zmluvy.
5.3
Povinnosť spotrebiteľa pri
odstúpení od kúpnej zmluvy. Pokiaľ spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, je povinný nám zaslať
späť tovar nadobudnutý na základe kúpnej zmluvy, od ktorej odstúpil, najneskôr do 14 dní od okamihu odstúpenia od
kúpnej zmluvy. Zákazník spotrebiteľ je povinný tovar zaslať späť alebo vrátiť
kompletný, tj. vrátane všetkého dodaného príslušenstva, všetkej dokumentácie, čistý a nepoškodený a pokiaľ možno
vrátane pôvodného balenia, v stave a v hodnote, v ktorej ich prevzal.
5.4
Zníženie hodnoty tovaru. Zákazník v prípade odstúpenia od
kúpnej zmluvy zodpovedá za zníženie hodnoty vráteného tovaru alebo späť
zaslaného tovaru, ku ktorému došlo v dôsledku nakladania s tovarom iným
spôsobom, než ktorý je potrebný na oboznámenie sa s povahou a vlastnosťami a funkčnosťou
tovaru. V prípade, že nám bude vrátený poškodený
či nekompletný tovar, zákazník je povinný nám uhradiť nárok na náhradu
škody. Budeme vždy hodnotiť konkrétny prípad, aby sme zistili mieru poškodenia,
znehodnotenia tovaru a určili jemu zodpovedajúci hodnotu nároku. V prípade
zníženia hodnoty tovaru postupujeme tak, že zákazníkovi vraciame kúpnu cenu v
plnej výške a až následne ho vyzývame na zaplatenie hodnoty nároku na náhradu
škody za zníženie hodnoty tovaru. O týchto krokoch Vás budeme informovať na
uvedenú elektronickú adresu (e-mailom) alebo telefonicky.
5.5
Adresa pre vrátenie tovaru. Zasielajte/prineste tovar späť na
adresu nášho skladu v Českej republike: Ardon s.r.o., E-shop (reklamačné
oddelenie), VGP PARK OLOMOUC, Na Statkách - hala F, 783 47 Olomouc - Hněvotín, Česká republika. Náklady
na vrátenie tovaru pri odstúpení od kúpnej zmluvy hradí zákazník na svoje
náklady, pokiaľ sa nedohodneme inak.
5.6
Vrátenie kúpnej ceny. V prípade odstúpenia od kúpnej
zmluvy v lehote na odstúpenie sme povinní spotrebiteľovi vrátiť všetky peniaze,
a to rovnakou platobnou metódou, ako pri prijatí peňazí, alebo na vami zvolený
účet, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy. Vezmite na vedomie, že sme oprávnení Vám peniaze vrátiť až vo chvíli,
keď od Vás obdržíme späť vrátený tovar.
5.7
Sťažnosti. Mimosúdne vybavovanie sťažností
spotrebiteľov zaisťujeme prostredníctvom e-mailu eshop@ardon.cz.
5.8
Mimosúdne riešenie sporov. K mimosúdnemu riešeniu
spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná
inšpekcia, so sídlom Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O.
Box 5,820 07 Bratislava 27, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa,
internetová adresa: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi. Platformu pre riešenie sporov
on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov
medzi obchodníkom a zákazníkom z kúpnej zmluvy.
5.9
Európske spotrebiteľské centrum SR.
Európske
spotrebiteľské centrum v SR, Ministerstvo hospodárstva SR, Mierová 19, 827 15
Bratislava, internetová adresa: www.esc-sr.sk je kontaktným miestom podľa
Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o
riešení spotrebiteľských sporov on-line ao zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a
smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
5.10 Radenie tovaru. Pokiaľ na našich webových stránkach prejdete do sekcie radenia
kategóriách tovaru, mali by ste vedieť, že na zobrazovanie tovaru podľa vami
preferovaných kritérií výberu používame pravidlá, s ktorými sa môžete bližšie
zoznámiť na našich webových stránkach.
5.11
Ujma
spôsobená nesprávnou či neúplnou informáciou. Zriekame
sa akejkoľvek zodpovednosti za ujmu spôsobenú nesprávnou či neúplnou
informáciou alebo radou, a to najmä v prípadoch, keď dosiahnutie určitého
výsledku závisí od činnosti adresáta rady či iných osôb, prípadne od
neovplyvniteľných skutočností alebo od náhody.
6
REGISTRÁCIA, UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET A
VERNOSTNÝ PROGRAM
6.1
Registrácia. Nakupovať u nás môžete aj bez
registrácie. Pokiaľ sa rozhodnete registrovať, budete mať väčší prehľad o
histórii svojich objednávok, stave novej objednávky atď. Registráciu zákazníka
vykonáte na webovej stránke vyplnením registračného formulára. Pre vytvorenie
registrácie je nevyhnutné potvrdiť, že ste sa oboznámili s obsahom týchto VOP a
so zásadami ochrany osobných údajov.
6.2
Povinnosť uvádzať pravdivé a
správne údaje. Pri
registrácii na webovej stránke obchodu a pri objednávaní tovaru je zákazník
povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom
účte je zákazník pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené
zákazníkom v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú obchodníkom
považované za správne.
6.3
Užívateľský účet. Pomocou emailu a zvoleného
bezpečného hesla môžete vstupovať do svojho užívateľského rozhrania (ďalej len
„užívateľský účet“), kde môžete
okrem iného vykonávať aj objednávky tovaru.
6.4
Zablokovanie užívateľského účtu. Zákazník je povinný zachovávať
mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho užívateľského
účtu. Zákazník nie je oprávnený umožniť využívanie užívateľského účtu tretím
osobám. Užívateľský účet môžeme zablokovať po troch (3) neúspešných pokusoch o
prihlásenie. Robíme tak z bezpečnostného hľadiska, aby nedošlo najmä k
zneužitiu vášho užívateľského účtu. Pokiaľ bude váš užívateľský účet
zablokovaný, prosím kontaktujte nás na na e-maile eshop@ardon.cz.
6.5
Možnosť zrušiť užívateľský účet pri
jeho nepoužívaní. Môžeme
zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď zákazník svoj užívateľský
účet dlhšie ako 1 rok nevyužíva, alebo v prípade, keď zákazník poruší svoje
povinnosti z kúpnej zmluvy v znení týchto VOP.
6.6
Nutná údržba. Zákazník berie na vedomie, že
užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na
potrebnú údržbu.
6.7
Vernostný program. Registrovaní zákazníci môžu
využívať výhody nášho vernostného programu, pokiaľ ho budeme ponúkať. Ako náš
vernostný program funguje a ako sa do neho môžete zapojiť nájdete tu.
7
AKO NA OBJEDNÁVKU A UZATVORENIE
KÚPNEJ ZMLUVY
7.1
Vytvorenie objednávky. Vkladaním tovaru do košíka,
zvolením spôsobu dopravy a platby za vybraný tovar, vyplnením kontaktných a
fakturačných údajov vytvára zákazník na e-shope svoju objednávku.
7.2
Vlastnosti tovaru. Zákazník je povinný sa pred
dokončením objednávky oboznámiť s vlastnosťami, druhom a odporúčaným spôsobom
používania tovaru. Vykonaním objednávky zákazník potvrdzuje, že sa s týmito
informáciami zoznámil a že týmto rozumie.
7.3
Kontrola objednávky. Pred dokončením objednávky je
zákazníkovi umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil.
7.4
Proces odoslania objednávky. Objednávka je odoslaná kliknutím na
tlačidlo na dokončenie objednávky a proces objednávky je tým ukončený.
Odoslaním objednávky potvrdzuje zákazník, že odsúhlasil tieto všeobecné
obchodné podmienky a čítal naše zásady ochrany osobných údajov.
7.5
Pravdivosť údajov vyplnených v
objednávke. Údaje
uvedené v objednávke sú obchodníkom považované za správne. Pokiaľ bude pri
spracovaní objednávky zistené, že boli použité zjavne nepravdivé alebo neúplné
údaje, môžeme objednávku odmietnuť, o čom budete vyrozumení e-mailom. Zákazník
môže byť zodpovedný za škodu, ktorú uvedením zámerne nepravdivých alebo
nesprávnych údajov spôsobí.
7.6
Dodatočné potvrdenie objednávky
zákazníkom. Obchodník
je oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška
kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať zákazníka o dodatočné
potvrdenie objednávky (napríklad e-mailom alebo telefonicky) a ďalej je
oprávnený požiadať zákazníka o upresnenie správnosti výberu množstva tovaru.
7.7
Kedy dochádza k uzatvoreniu kúpnej
zmluvy? K uzavretiu
kúpnej zmluvy dôjde okamihom stlačenia tlačidlana dokončenie objednávky.
7.8
Potvrdenie objednávky obchodníkom. Zákazník, ktorý dokončí objednávku,
od nás dostane automatické potvrdenie o doručení objednávky na e-mail
zákazníka.
7.9
Povinnosti obchodníka. Uzatvorením kúpnej zmluvy sa
zaväzujeme odovzdať Vám zakúpený tovar a umožniť Vám nadobudnutie vlastníckeho
práva k tovaru.
7.10 Povinnosti kupujúceho. Vy sa uzatvorením kúpnej zmluvy zaväzujete tovar prevziať a
uhradiť nám cenu tovaru.
7.11
Kópie VOP a formuláre pre
odstúpenie od kúpnej zmluvy. Zákazník obdrží kópiu uzavretej kúpnej zmluvy, tj aktuálne znenie
týchto VOP na e-mail zákazníka. Zákazník spotrebiteľ tiež dostane formulár pre odstúpenie od
kúpnej zmluvy v zákonnej lehote.
7.12
Komunikačné prostriedky na diaľku. Zákazník súhlasí s použitím
komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady
vzniknuté zákazníkovi pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v
súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady
na telefónne hovory) si hradí zákazník sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od
základnej sadzby.
8
CENA TOVARU A SPÔSOBY PLATBY
8.1
Cena. Všetky ceny tovaru sú uvedené v EUR a sú
uvedené vrátane DPH. Cena tovaru je platná po dobu, počas ktorej je zobrazená
na webovej stránke e-shopu, to ale neznamená, že nemôžeme s niektorými našimi
zákazníkmi uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
8.2
Spôsob platby. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené
s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy nám môžete uhradiť spôsobmi uvedenými v
druhom kroku objednávky (Doprava a platba), a to najmä:
A.
online platobnou kartou;
B.
bankovým prevodom;
C.
v hotovosti alebo platobnou kartou prepravcovi (dobierka);
D.
platba platobnou kartou cez platobnú bránu GoPay.
Spôsob
platby zákazník volí v priebehu objednávky. Viac o spôsoboch platby nájdete na našom webe tu.
8.3
Záloha na cenu tovaru. Môžeme po zákazníkovi požadovať
zálohu či inú obdobnú platbu.
8.4
Náklady na balné a dopravné. Na webových stránkach nášho e-shopu
nájdete tiež informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Výška
nákladov spojených s balením a dodaním tovaru bude záležať najmä na zvolenom
dopravcovi a mieste, kam bude tovar doručený (napr. Česká republika, Slovensko,
apod.).
8.5
Cena za dodanie tovaru. Spoločne s kúpnou cenou je nám
zákazník povinný zaplatiť aj prípadné náklady spojené s balením a dodaním
tovaru a prípadný príplatok za zvolený spôsob platby. Ak nie je uvedené
výslovne inak, rozumejú sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru.
Pred záväzným dokončením objednávky bude zákazník informovaný a konečnej cene
obsahujúcej aj náklady balného a dopravného.
8.6
Evidencia tržieb. Podľa zákona o evidencii tržieb je
obchodník povinný vystaviť zákazníkovi účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať
prijatú tržbu u správcu dane online, v prípade technického výpadku najneskôr do
48 hodín,
8.7
Zľavy z ceny tovaru. Prípadné zľavy z ceny tovaru nami
poskytnuté zákazníkom nie je možné vzájomne kombinovať.
8.8
Nereálna cena tovaru. V prípade zobrazenia nereálnej ceny
v hodnote 0 EUR (slovom nula euro) alebo zobrazenia vysoko netrhovej ceny, kedy
za netrhovú cenu je považovaná taká cena, ktorá je pod našou nákupnou cenou, si
vyhradzujeme právo túto položku odstrániť z objednávky. Zákazník bude o tejto
skutočnosti informovaný na e-mail zákazníka.
8.9
Forma faktúry. Dojednávame si, že faktúry budú
zaslané elektronicky, a to na e-mail zákazníka.
9
VŠETKO ČO BY STE MALI VEDIEŤ O
DODANÍ TOVARU
9.1
Dodacia doba tovaru. Pokiaľ je pri tovare uvedené, že je
skladom, potom spravidla expedujeme tovar s dodacou lehotou 3 pracovných dní od
prijatia objednávky, pričom sa zaväzujeme tovar dodať maximálne do tridsiatich
(30) dní od okamihu uzavretia kúpnej zmluvy. Rovnako sa to netýka tovaru, ktorý
je skladom u dodávateľov (dodávame spravidla do 14 dní) či až vo výrobe (v ojedinelých prípadoch sa môže stať,
že dodacia lehota bude trvať rádovo mesiace - v takom prípade s Vami budeme
vždy rokovať individuálne a ponúkneme Vám prípadnú výmenu za podobný tovar,
zrušenie objednávky a vrátenie peňazí). Niekedy sa nám môže stať, že tovar
označený „skladom“ sa vypredá v krátkom časovom okamihu. Pokiaľ by nastala
situácia, že bude tovar vyčerpaný a nebudeme schopní dodať Vami objednaný tovar
v stanovenej dobe, potom Vás budeme kontaktovať, aby sme sa dohodli na ďalšom
postupe. Cez uvedenú dobu dodania sa snažíme pripraviť a doručiť objednávku k
zákazníkovi vždy čo najskôr.
9.2
Spôsob dopravy. Zákazník má na výber zvoliť si
dopravu tovaru na ľubovoľnú adresu prostredníctvom nášho zmluvného dopravcu za
prepravnú cenu, ktorá je uvedená v priebehu objednávky.
9.3
Prevzatie tovaru. Pri preprave tovaru zákazníkovi
spotrebiteľovi je nami tovar odovzdaný v okamihu, keď dopravca odovzdá tovar
zákazníkovi na mieste odovzdania (spravidla prvé dvere/vrata/brána v mieste
dodania určené zákazníkom). Práve okamihom prevzatia tovaru zákazníkom
prechádza na zákazníka nebezpečenstvo škody a náhodného zhoršenia kvality
zakúpeného tovaru.
9.4
Náklady na zvláštny spôsob
prepravy. V prípade,
že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky zákazníka, nesie
zákazník riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
9.5
Opakované doručenie a náklady s tým
spojené. V prípade,
že je z dôvodov na strane zákazníka nutné tovar doručovať opakovane alebo iným
spôsobom, než bol určený v objednávke, je zákazník povinný uhradiť náklady
spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom
doručenia, pokiaľ sa nedohovoríme inak.
9.6
Škoda, ktorá môže vzniknúť
obchodníkovi neprevzatím tovaru. Ak neprevezme zákazník spotrebiteľ tovar pri jeho dodaní dopravcom,
tovar je následne vrátený obchodníkovi a súčasne zákazník spotrebiteľ od kúpnej
zmluvy neodstúpi v lehote 14 dní od márneho doručenia tovaru, je obchodník
oprávnený požadovať po zákazníkovi náklady účtované dopravcom na dodanie tovaru
späť obchodníkovi. Tento náklad predstavuje pre obchodníka škodu, ktorá vznikla
porušením zákonných povinností zákazníka v zmysle § 2913 ods. 1 občianskeho
zákonníka. Obchodník je súčasne oprávnený účtovať poplatok za uskladnenie
tovaru vo výške 8 EUR (slovom: osem euro) a ďalej je obchodník oprávnený od
kúpnej zmluvy odstúpiť.
9.7
Neprevzatie tovaru vo vzťahu k
podnikateľovi. Ak
neprevezme zákazník podnikateľ tovar pri jeho dodaní prepravcom, tovar je
následne vrátený nám ako obchodníkovi, sme oprávnení požadovať po zákazníkovi
podnikateľovi náklady účtované prepravcom na dodanie tovaru späť na našu
adresu. Tento náklad predstavuje pre obchodníka škodu, ktorá vznikla porušením
zákonných povinností zákazníka podnikateľa v zmysle § 2913 ods. 1 občianskeho
zákonníka. Obchodník je súčasne oprávnený účtovať poplatok za uskladnenie
tovaru vo výške 8 EUR (slovom: osem euro) a ďalej je oprávnená od kúpnej zmluvy
odstúpiť.
9.8
Možnosť započitanie nárokov. Nárok na úhradu nákladov za
uskladnenie tovaru a nárok na náhradu škody porušením zákonných povinností
zákazníka podľa tejto časti VOP sme oprávnení v súlade s § 2913 Občianskeho
zákonníka jednostranne započítať proti nároku zákazníka na vrátenie kúpnej
ceny.
9.9
Povinnosť zákazníka pri prevzatí
tovaru. Zákazník
je povinný tovar pri jeho prevzatí skontrolovať
a presvedčiť sa o jeho vlastnostiach (najmä či zákazník obdržal správny
druh tovaru, či má tovar dohodnutú akosť, či tovar vo svojom balení obsahuje
všetko, čo podľa návodu obsahovať má). V prípade viditeľného poškodenia zásielky dopravcom je zákazník povinný takú
zásielku neprevziať od dopravcu vôbec.
Nenesieme zodpovednosť za škody spôsobené dopravcom, prípadne neskorým
doručením tovaru, nech bolo oneskorenie spôsobené z akéhokoľvek dôvodu.
10.1
Úplné zaplatenie kúpnej ceny. Vyhradzujeme si u zákazníkov
výhradu vlastníctva k tovaru až do úplného zaplatenia kúpnej ceny podľa
príslušnej kúpnej zmluvy. To znamená, že pokiaľ neuhradíte kúpnu cenu,
nestanete sa vlastníkom daného tovaru.
10.2
Výhrada voči zákazníkom
podnikateľom. Pre
zákazníkov podnikateľov si vyhradzujeme vlastníctvo k tovaru, pokiaľ nie sú
uhradené všetky pohľadávky, ktoré voči nim máme. Zákazník je povinný nakladať s
tovarom s výhradou vlastníctva s riadnou starostlivosťou a poistiť ich na svoje
náklady dostatočne, pre prípad poškodenia na hodnotu nového tovaru.
11
ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
11.1
Právo spotrebiteľa na odstúpenie od
kúpnej zmluvy. Právo
zákazníka spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa riadi podľa ustanovení
uvedených v časti 5 týchto VOP.
11.2
Právo podnikateľa na odstúpenie od
kúpnej zmluvy. Zákazníci
podnikatelia majú právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktoré im umožňujú
príslušné právne predpisy. Zákazník
podnikateľ nemá právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14
dní, toto právo prislúcha iba spotrebiteľovi. Ak nám zákazník podnikateľ
neoprávnene vráti tovar upozorňujeme, že mu môžeme vyúčtovať náklady za
skladovanie tohto tovaru podľa bodu 9.6 a 9.7 týchto VOP a zároveň vyzveme
zákazníka podnikateľa na spätný odber tohto tovaru.
11.3
Nezaplatená kúpna cena. Pokiaľ zákazník neuhradil riadne a
včas kúpnu cenu, môžeme od kúpnej zmluvy odstúpiť.
11.4
Postup pri vypredaní zásob. Sme oprávnení odstúpiť od kúpnej
zmluvy z dôvodu vypredania zásob tovaru, alebo z dôvodu nedostupnosti
objednaného tovaru. Ďalej môžeme od kúpnej zmluvy odstúpiť najmä v prípade, keď
zákazník odmietol prevziať tovar.
11.5
Darček. Pokiaľ zákazník spolu s tovarom obdrží darček
a následne od kúpnej zmluvy s nami odstúpi, je povinný nám vrátiť aj tento
darček. Darovacia zmluva medzi nami a zákazníkom je teda uzavretá s tzv.
rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy zákazníkom,
stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeka účinnosť.
12
ČO KEĎ BUDE MAŤ TOVAR CHYBY
12.1
Odkaz na občiansky zákonník. Práva a povinnosti zmluvných strán
ohľadom práv z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými
právnymi predpismi (najmä § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174
Občianskeho zákonníka).
12.2
Odkaz na reklamačný poriadok. Ďalšie práva a povinnosti strán
súvisiace s našou zodpovednosťou za vady tovaru je upravené v našom reklamačnom poriadku.
13.1
Zásady ochrany osobných údajov. Ochrana osobných údajov našich
zákazníkov je pre nás veľmi dôležitá. Pravidlá pre nakladanie s osobnými údajmi
a pravidlá pre zasielanie obchodných oznámení sú upravené v našich zásadách ochrany osobných údajov.
13.2
Obchodné oznámenie. Zasielame zákazníkom obchodné
oznámenia s ponukou súvisiacich služieb, a to na e-mail zákazníka (obchodné
oznámenie pre zákazníkov). E-mailová adresa je osobným údajom a je spracúvaná v
súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických
osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov
a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov)
za účelom zasielania obchodných oznámení na základe nášho oprávneného záujmu
propagovať naše obdobné výrobky a služby. Zákazník sa môže z odberu obchodných
oznámení kedykoľvek odhlásiť.
13.3
Cookies. Používame tzv. súbory cookies, ktoré môžu byť
ukladané na koncovom zariadení (buď na základe súhlasu, alebo na ochranu našich
oprávnených záujmov). Preferencie si môže zákazník nastaviť priamo na našich
webových stránkach, kde nájde informácie o používaní súborov cookies.
14.1
Čo je vyššia moc. Za vyššiu moc sa pre účely týchto
VOP považuje každá udalosť nezávislá na vôli obchodníka, ktorá bráni v splnení
jeho povinností a ktorú nebolo možné predvídať alebo jej následky odvrátiť či
prekonať. Za vyššiu moc sa považuje najmä prírodná katastrofa, požiar, výbuch,
záplavy, zemetrasenia, teroristický útok, vojna, štrajk alebo iné udalosti
(vrátane situácií spôsobených v dôsledku šírenia choroby COVID-19), ktoré sú
mimo kontroly zmluvných strán.
14.2
Vylúčenie zodpovednosti obchodníka.
Po dobu
trvania vyššej moci obchodník nezodpovedá za neplnenie svojich povinností z
kúpnej zmluvy, poťažmo týchto VOP.
15
ČO BY STE MALI VEDIEŤ NA ZÁVER
15.1
Akým právom sa náš právny vzťah
riadi? Právny
vzťah medzi nami sa bude riadiť právnym poriadkom Českej republiky, najmä
občianskym zákonníkom. To platí aj v prípade existencie tzv. medzinárodného
prvku. Sme si však vedomí, že zákazník spotrebiteľ nemôže byť touto voľbou
zbavený ochrany, ktorú mu poskytujú ustanovenia právneho poriadku krajiny, kde
má obvyklé bydlisko.
15.2
Závazek respektovat práva
spotřebitelů. V
případě neúmyslného rozporu ustanovení těchto VOP se zákonnými předpisy na
ochranu spotřebitele mají přednost tato ustanovení a prodávající se zavazuje je
takto dodržovat.
15.3
Neplatné alebo neúčinné ustanovenie
VOP. Ak je
niektoré ustanovenie VOP neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane namiesto
neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému
ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného
ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.
15.4
Vylúčenie Viedenského dohovoru. Zmluvné strany sa dohodli, že
výslovne vylučujú použitie Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru
(United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods,
alebo aj Viedenský dohovor), a to v súlade s článkom 6 tohto dohovoru.
15.5
Spory a príslušnosť. Zmluvné strany si ďalej
dojednávajú, že na riešenie prípadných sporov z kúpnej zmluvy, kde je prítomný
medzinárodný prvok, budú vždy miestne a vecne príslušné súdy Českej republiky
pre obvod mesta Olomouc. Zmluvným jazykom je český jazyk. Tým nie sú dotknuté práva
spotrebiteľov podľa osobitných právnych predpisov.
15.6
Archivovanie kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva v znení VOP je nami
archivovaná v elektronickej podobe a nie je prístupná tretím stranám.
15.7
Pokiaľ si dojednáme odlišné
podmienky uzavretia kúpnej zmluvy. Ustanovenia VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
Ustanovenia odchylné od VOP je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odchylné
dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami VOP.
15.8
Nevyhnutnosť prijatia VOP pre
uzavretie kúpnej zmluvy. Prijatie týchto VOP je dobrovoľné, ale je nevyhnutné na vytvorenie
užívateľského účtu alebo objednávky zákazníkom.
15.9
Platnosť VOP. Tieto VOP sú platné od 29. 10. 2024
a rušia platnosť predchádzajúcich obchodných podmienok.
PDF verziu Všeobecných obchodných podmienok nájdete vždy ako prílohu potvrdzovacieho emailu objednávky.
Alebo si ju môžete stiahnuť na
tomto odkaze.